GABRIEL JARABA blog

Icono

Una mirada periodística universalista

Feliç Nadal a tothom

Felicitacion-de-Navidad-del-Aprendiz

Us desitjo un feliç Nadal, amics lectors d’aquest blog, de les xarxes socials, dels meus tres llibres, dels articles que em publiquen els periòdics i als que m’acompanyen en les meves classes, alumnes i professors amics. Hi ha gent a qui aquestes festes li fan basarda; ho entenc i respecto, i no voldria afegir-hi malestar amb la meva felicitació. En canvi, per a mi, les festes de Nadal, amb Sant Jordi, són les millors diades de l’any. Uns hi veuen l’inici del creixement de la llum, amb el solstici d’hivern; d’altres, amb la Hanukà, la commemoració de la rededicació del temple de Jerusalem amb l’encesa de les llums de la menorà de nou braços; uns altres, una tradició que afavoreix el caliu familiar, l’esperit de bona voluntat i l’intercanvi de regals com a mostra d’apreci, especialment als infants; fins i tot qui, com és el meu cas, commemora el naixement de Jesús de Natzaret, fill de Déu, mestre d’homes i d’àngels i llum de la humanitat. Això no treu que Nadal sigui per a mi també totes les commemoracions anteriors, que són una de sola: la confiança de la humanitat en un futur millor, en que la bona voluntat és la força que el pot fer realitat, i que l’esperit humà, transcendent o no, conté amagat el tresor de l’amor.

Per Nadal tots ens tornem una mica més infants; si més no vicàriament. Jo ja tinc excusa en el meu nét Kim, que s’hi diu no com a apòcop de Joaquim sinó pel Kim de la Jungla que va imaginar el gran Rudyard Kipling, “Kim l’amic de tothom”, com l’anomenaven. Però el cert és que durant tot l’any intento no allunyar-me massa de la mentalitat de criatura, que no vol dir viure en l’infantilisme sinó en la innocencia. In-nocens vol dir en llatí “que no fa mal”. L’innocent compleix així amb el primer manament del jurament hipocràtic i amb el primer postul.lat ètic dels Yogasutras de Patañjali; com és de difícil ser innocent dia a dia! Per això Nadal és la festa de la innocència, la commemoració de la pau o del desig de Pau i Bé per a tothom. “Deixeu de fer mal, comenceu a fer el bé, aquest és l’ensenyament de Buddha”, proclama el dictum de la saviesa asiàtica. No cal, doncs, ser creient per celebrar Nadal, només reconèixer la igual dignitat de la fe i la dignitat de l’ateïsme, doncs la dignitat de l’home no ve conferida pel que creu sinó que és inherent a la seva naturalesa.

Pau i Bé, doncs, per a tots vosaltres, amics. Sigueu innocents i gaudiu del caliu familiar, de l’amistat, de l’amor i de l’esperança de la llum renovada. Jo, com feia abans l’escombraire, el vigilant, el sereno o el recader, truco a les vostres portes amb la meva tarja de fel.licitació a la mà, que no és sinó la d’aprenent, com ja us podeu imaginar. Aquell que s’esforça en aprendre l’ofici de construïr el temple de la humanitat, on tothom hi cap i tothom pot viure en pau amb l’esperança d’una llum que es renova dia a dia. Bon Nadal.

 

Archivado en: Sabiduría, , , , ,

2 Responses

  1. Carmen Millan barnada dice:

    Benvolgut Gabriel Jaraba:Per estranyes circumstàncies, m’ha passat per alt la teva felicitació, tan maca,més que maca!! Moltes Gràcies i reb els meus millors desitjos!!! Date: Thu, 24 Dec 2015 10:07:31 +0000 To: mariadelcarmenmillan@hotmail.com

Responder

BENVINGUTS AL MEU BLOG PERSONAL

Sóc un periodista senior en exercici des de 1967, amb experiència en premsa, ràdio, televisió i internet. Actualment serveixo com a professor a la Càtedra Internacional UNESCO d'Educació en Informació i Mitjans i Diversitat Cultural, com a Secretar Internacional per al Diàleg Intercultural, i al Gabinet de Comunicació i Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona,, en el qual sóc investigador i docent. Formo part de l'Institut de Psicologia Transpersonal de Barcelona, en el qual sóc co-director de la formació en psicologia transpersonal que s'hi imparteix, i posseeixo la certificació europea en la matèria, concedida per l'European Transpersonal Association.
GABRIEL JARABA BLOG ha sido incluido en la relación de 50 blogs para periodistas sobre periodismo en español, publicada por eCuaderno.

AL RANQUING DE PERIODISTES I COMUNICADORS CATALANS CURAT PER SAÜL GORDILLO

Saül Gordillo, un dels pioners de la web 2.0 a Catalunya i director de Catalunya Ràdio, manté un ranking de periodistes i comunicadors catalans, llistat de referència que recull més d’un miler de professionals classificats segons el seu nombre de seguidors a Twitter i la seva quota d’influència a Klout. Jo hi figuro en el lloc 923 (sobre 1.045) amb 1.333 tuitaires seguidors i un 62 (sobre 100) de quota d’influència a Klout.

AMNISTIA INTERNACIONAL

BUENA VOLUNTAD MUNDIAL

EL FUNDAMENTO ESPIRITUAL DE LAS NACIONES UNIDAS

MÉS WEBSITES MEUS

A Aquest blog publico les meves reflexions i informacions sobre les meves activitats i les qüestions que m'interessen. La documentació central sobre el que faig la trobareu a GABRIEL JARABA ONLINE, web que a més publica diàriament informació d'actualitat. A MASONERIA CÍVICA publico temes maçònics, i a UNIVERSALIS, qüestions humanistes, espirituals i transpersonals. MIra els seus RSS tot seguit:

RSS Gabriel Jaraba Online

  • Ha ocurrido un error; probablemente el feed está caído. Inténtalo de nuevo más tarde.

EL MEU TWITTER

Follow Me on Pinterest
diciembre 2015
L M X J V S D
« Nov   Ene »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Introduce aquí tu correo electrónico para recibir actualizaciones de este blog.

Únete a otros 62 seguidores

